Додаток 4. Самоосвіта


Самоосвіта

Кожен день, в який ви не поповнили своєї
освіти хоча б маленьким, але новим
для вас шматком знання ... вважайте безплідно
і незворотно для себе загиблим.
К. С. Станіславський

Самоосвіта – необхідна умова педагогічної діяльності, яка гарантує успішне професійне зростання молодого вчителя. Жан-Жак Руссо стверджував, що тільки систематична та цілеспрямована самоосвіта здатна сформувати дійсно ерудовану та всебічно розвинену особистість.

Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому ж полягає основна місія сучасного вчителя. Самоосвіта відіграє важливу роль у професійному становленні молодого педагога, адже це дає можливість реалізувати отриману освіту на практиці. Якщо педагог після вузу не поповнюватиме своїх знань, він неминуче втратить фахову майстерність і авторитет в очах своїх учнів. Давно минули ті часи, коли вчитель був для учнів чи не єдиним джерелом інформації, незаперечним авторитетом. Сьогодні кількість джерел інформації значно збільшилася.Діяльність педагога відбувається в умовах, які постійно змінюються, тому йому постійно доводиться шукати нові, більш ефективні форми й методи навчання і виховання, систематично працювати над удосконаленням педагогічної компетентностіі. Сучасному педагогові повсякчас потрібно демонструвати методичну вправність, постійно перебувати у творчому пошуку.

Самоосвіта молодих вчителів ЗОШ №6 



Критерії готовності молодого вчителя до самоосвіти:
v Усвідомлення основної ідеї педагогічної професії.
v Здатність до самоосвіти.
v Бажання урізноманітнювати власну педагогічну діяльність.
v     Здійснення самоаналізу уроків задля  корекції  та усунення недоліків методики викладання;
v     Підбір ефективних  форм і методів роботи для даного  класу і предмету з метою отримання позитивних  результатиів;
v     Відвідування  уроків  наставників та  досвідчених педагогів школи, міста.






Кожен день, в який ви не поповнили своєї
освіти хоча б маленьким, але новим
для вас шматком знання ... вважайте безплідно
і незворотно для себе загиблим.
К. С. Станіславський





План самоосвіти на 2015- 2017 н.р.
Вчитель: Палій  М.О.
3f827e962d2c.jpgТема: “Розвиток пізнавальної активності школярів через  діалогову співпрацю”
Мета:
Ø удосконалити теоретичні знання з теми;
Ø оволодіти новими формами, методами і прийомами навчання і виховання;
Ø вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, новітніх досягнень педагогічної, психологічної наук;
Ø накопичення досвіду роботи зі своєї проблемної теми.

І етап(2015 н.р.) Посилена робота над вивченням проблемної теми школи та апробація сучасних інноваційних технологій в навчальний процес.
1.
Сучасні освітні технології та методи їх використання в начальному процесі.
Вересень-жовтень
2.
ІКТ та їх роль в освітньому процесі.
Листопад-грудень
3.
Дослідження впливу ІКТ на особистісні якості учня початкових класів в умовах навчального процесу загальноосвітньої школи

Січень
4.
Складання завдань з української мови та математики, які можуть бути використані для підготовки до ДПА
Лютий
5.
Вивчення та впровадження ППД
Березень
6.
Використання ІКТ на уроках математики. Гра як форма навчання у початковій школі.

Квітень– травень
7.
Підсумок роботи за рік
Червень

ІІетап( 2016 н.р) Посилена робота над своєю проблемною темою. Визначенння ролі  діалогічного взаємозвязку на уроках.
Зміст роботи
Термін
1
Опрацювання методичних рекомендацій
 Серпень
2
Робота над методичною темою “Розвиток пізнавальної активності школярів через  діалогову співпрацю”

Протягом року
3
Системне поповнення методичним матеріалом портфоліо
Протягом року
4
Систематичний перегляд фахової літератури
Протягом року
5
Підготувати доповідь «Інтелект і креативність. Розвиток креативності школярів»
Жовтень
6
Працювати з нормативними документами
Протягом року
7
Підготувати доповідь «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів  при діалогічному підході до навчання»
Березень
8
Вивчення нового Державного стандарту початкової освіти.
Протягом року
9
Вивчати матеріали, рекомендовані для використання в початковій школі.
Протягом року
10
Підготувати виступ на засідання ШМО «Використання діалогової співпраці, як ефективний засіб підвищення мотиваційної сфери учнів»
Травень
13
Поповнювати картотеку  обдарованих дітей і розробити план роботи з ними
Протягом року
14
Брати участь в роботі шкільного і районного МО початкових класів
Протягом року
ІІІ етап Заключний. Визначення результатів самоосвіти.
Зміст роботи
Термін
1
Відстеження процесу , поточних проміжних результатів.

Жовтень
2
Відстеження процесу , поточних проміжних результатів.

Протягом року
3
Підведення підсумків .

Березень
4
Оформлення результатів роботи з теми самоосвіти.
Квітень
5
Подання матеріалів.
Травень


7 коментарів: